FAQ - Ofte stillede spørgsmål og svar

Hvor lang tid kan jeg leje en stand?

En stand kan lejes i enten 1, 3, 5 eller 10 uger. Du kan altid forlænge din stand, hvis den ikke er booket efterfølgende. Forlængelsen er den samme ugepris som den du booker til. 

Kan jeg leje flere stande samtidig?

Kan jeg leje flere stande samtidig? Ja selvfølgelig! Du kan leje de stande du har behov for. 

Kan jeg leje en stand ved at besøge butikken?

Ja vi hjælper gerne med din booking. Husk du er altid velkommen til at spørge os på telefon 40379317 eller på vores mail kontakt@flowerkids.dk

Får jeg prismærkerne i butikken?

Ja, de bliver udskrevet i butikken når du oplyser os dit kundenummer. Husk altid at tjekke at dit kundenummer stemmer overens med den stand, som du har lejet. Husk du kan afhente prismærkerne i god tid, og så ordne den del af opsætningen hjemmefra. 

Hvornår må jeg opstille mine ting?

Lejeperioden starter altid den ønskede startdato, som du bookede. Du må sætte op på din stand dagen før. 1 time inden butikken lukker (mandage-torsdage fra kl. 16.30, fredage fra kl. 17.00 og lørdage fra kl. 15.00)

Hvornår må jeg genopfylde min stand?

Du er altid velkommen til at komme med nye ting til din stand. Lad være med at gå forgæves, så kom indenfor vores åbningstider, som du finder næsten nederst på denne side. 

Hvordan booker man en stand?

Det står dig selvfølgelig helt frit for, men sørg for at holde orden og gøre den præsentabel. Dermed øger du dit salg. Se video af en fin opsat stand her

Hvordan råder I mig til at opsætte min stand?

Mange steder på hjemmesiden er der grønne knapper, hvorfra man kan booke sin stand. Se video her med vejledning.

Hvordan finder jeg ud af, hvad mine ting skal koste?

Pris er efter vores erfaring altafgørende. Du sælger mere, hvis  du sælger billigt. Ift.  tøjets nypris og stand. Gå en tur rundt i butikken og tjek andres priser. Råder altid til at tænke over, hvad du selv vil give for det, og tag så lidt fra. 

Hvordan klargøre jeg mine ting?

Du er velkommen til at gøre det i vores fine klargøringsrum i butikken, men du er selvfølgelig også velkommen til at ordne så meget som muligt hjemmefra. I god tid kan du få udleveret dine prismærker. Se video om hvordan du klargøre dine ting her. 

Hvordan markerer I størrelse på tøjet?

Vores stand lejere sætter perler i forskellig farve på hver bøjle. På hver stand hænger der en størrelsesvejledning, så du nemmere kan lede efter de størrelser, som du er på udkig efter. 

Kan jeg bytte tøj, som jeg har købt?

Nej der er ikke bytteret på det tøj, som du køber. Så sørg for at have godt styr på størrelserne inden du køber. 

Har I faste varer i butikken også?

Ja du finder også enkelte faste nye varer i butikken, som vi nøje har udvalgt, så de ikke konkurrere med vores stand lejeres ting. Læs mere om dem her

Bibs sutter

By Stær

Citatplakat & Dialægt

That´s Mine

WeeCare produkter  

CommaCarl

DuMildeVille

Hvordan følger jeg med i, hvordan salget går?

Se dit salg på ´Min Side´ hvor du skal logge ind med dit personlige brugernavn og kodeord, som du får samtidig med at du booker en stand. 

Må jeg tage billeder og dele på sociale medier?

Ja, det vil helt sikkert gavne dit salg. Benyt dig samtidig af at lægge billeder op på vores salgsgrupper på Instagram og Facebook. Gør det gerne løbende og ofte i forbindelse med din periode. Vi kan se, at de som ofte reklamere for deres stand på deres egen private, samt vores platforme sælger mere. 

Rydder I løbende op på standen?

Nej, du skal selv sørge for, at din stand er pæn. Så sælger du også mere. Vi rydder selvfølgelig op i gangene og rummene, men selve ordenen på din stand er dit ansvar. 

Kan jeg holde udsalg?

Ja, du kan gratis låne et udsalgsskilt, kontakt personalet. Rabatten bliver automatisk fratrukket når den er sat ind i vores system.

Kan jeg slippe for at tømme min stand?

Ja, du kan få os til at tømme standen og bortskaffe tingene, mod et gebyr på 100 kr. Der er også en kasse i butikken, hvor man kan donere tøj til Julehjælpen. 

Hvornår skal min stand tømmes?

Din stand skal være tømt og afleveret, som da du fik den senest 1 time inden butikken lukker på din sidste dag.

 

Hvordan afslutter jeg min stand?

Vis dit lejebevis til en medarbejder, der kontrollerer varerne, inden de pakkes ned. Husk at lade prismærkerne sidde.

 
 

Er I interesseret i at opkøbe noget af det tøj, som ikke er solgt ved endt lejeperiode?

Ja det kunne vi godt være i perioder! Tag kontakt til mig (Tina) og lad os se på det. Men forvent ikke, at alt bliver opkøbt, og at det bliver til samme pris. 

 

Kan jeg donere mit tøj ved endt lejeperiode?

Ja det er du meget velkommen til. Vi har et samarbejde med JULEHJÆLPEN, som kommer og afhenter doneret tøj, så sørger de for, at familier med børn, som har behov, kan få glæde af det. 

 
 

Kan jeg forlænge min lejeperiode?

Ja hvis den er ledig. Man skal booke den i god tid, for man kan bruge de samme labels ved en forlængelse af sin stand. Men ellers må du leje en ny stand, og påsætte nye prismærker på dine ting.

Hvor kan jeg parkere i nærheden?

Gratis parkering: udenfor butikken i afmærkede båse. Parkering er mulig fra kl. 13.00 i 30 minutter både hverdage og lørdage.

Parkeringshus: Hans Hartvig Seedorffs Stræde 1 C

Oversigt over parkering i Aarhus. Klik her

Er det muligt at shoppe i butikken med sin barnevogn?

Ja det er det! Ønsker du at få barne- eller klapvogn med ned af  trapperne, så hjælper vi gerne med det. Ellers er det muligt at parkere langs vinduespartiet på Hans Hartvig Seedorffs Stræde. 

Hvordan sikrer jeg mine mest kostbare varer?

Der medfølger 10 gratis alarmer med ved hver reolleje. Ved et yderligere behov kan en alarm lejes for 1 kr. pr. stk.

Ansvar?

Flower Kids er ikke ansvarlig eller erstatningsansvarlig for stjålne, tabte eller ødelagte varer.

 

Tyveri?

I disse tilfælde er du som kunde normalt dækket af din indboforsikring.

 

Hvad må der ikke sælges?

Fødevarer, dagligvarer, alkohol, tobak, våben, køkkenknive, ulovlige kopivarer, pornografisk materiale og farlige væsker.

 

Hvordan sikrer jeg mine ejendele mod tyveri?

Vi udlejer alarmer til dine ting.

 

Hvad sker der med forsvundne varer og varer uden priser?

De sættes på et særligt afmærket område mærket med ”forsvundne varer”, som tømmes hver 2 uge, hvis ejermanden ikke har meldt sig.

 

Hvad er gratis?

Du får altid de prismærker du har behov for. 

Ved opstart af reol får du 50 gratis manillamærker. 

Du kan uden betaling låne tøjbøjler, kroge, størrelsesmarkeringer og tøjpistol hvis lager haves. Du får 10 alarmer med, når din periode starter. 

 Ekstra plads til sæsonens sko, og overtøj så længe der er plads.

Ekstra plads til legetøj, større ting og interiør så længe der er plads. 

Har I rabat ordninger?

Ja det har vi. Vi har fundet gode samarbejdsaftaler, som du kan få glæde af, når du er kunde og stand lejer hos Flower Kids. 

20% rabat til FOF Aarhus

10% rabat på hele menukortet til ´Hos Sofies Forældre´

15% rabat på udvalgte børnemøbler i træ fra Wood If

Læs mere om rabataftalerne på denne side her

 

Kan man købe gavekort til butikken?

Ja det kan du gøre ved kassen. Du vælger selv på hvilket beløb gavekortet skal lyde. Gavekortet er gyldig i 1 år fra udstedelsesdatoen. 

 

 

 
 

Hvornår får jeg mine penge udbetalt?

Udbetaling af dit salg foregår helt automatisk 1 gang om måneden, vi opgør perioden i perioden fra og med d. 16 til og med d. 15. og udbetaler hver d. 20. hver måned fra vores bank (hvis det er en weekend eller helligdag bliver pengene udbetalt den førstkommende hverdag) (eksempel: perioden d. 16 juli – 15. august bliver udbetalt fra vores bank d. 20. august, og hvis den 20. august er en lørdag bliver pengene udbetalt d. 22. august da det er den førstkommende hverdag). Pengene går direkte ind på din konto, dette foregår helt automatisk. BEMÆRK!!!! Det kan tage 1-2 bankdage. Du får udbetalt 87,5 % af dit salg. Det er VIGTIGT at dit kontonr. og reg. nr. er indtastet korrekt, ellers kan vi ikke udbetale dine penge. 

 

Hvor og hvornår kan I kontaktes?

Du er altid velkommen til at kontakte os såfremt du har de mindste spørgsmål, og så er vi behjælpelige. Vi er meget fleksible mht. at svare, og gør det så hurtigt, vi kan på vores forskellige platforme. Læs vores kontakt oplysninger her.

 

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

Hvis en eller flere af dine ting mister prismærket har du ansvaret for at kigge i klargøringsrummet med varer der har mistet priser. Varer der ikke har prismærker bliver givet til julehjælpen hvis ejermanden ikke har fjernet varen indenfor 4 uger efter personalet har fundet varen, der kommer til at stå dato på varen hvornår den er fundet uden pris af personalet.